Muistutus hyvinvointialueiden energian loppukulutuksen raportoinnista

maanantai 22.06.2026 | kestävä kehitys

Energiatehokkuuslaki uudistui vuoden alussa. Uudistuksen myötä hyvinvointialueille tuli velvollisuus seurata energian loppukulutustaan ja raportoida tiedot vuosittain huhtikuun loppuun mennessä.

Vuoden 2025 tiedot raportoidaan mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään 15.8.2026 suoraan Energiaviraston asiointipalveluun. Raportointivelvoitteen voi täyttää myös liittymällä vapaaehtoiseen julkisen alan energiatehokkuussopimukseen.

Energiavirasto seuraa, että hyvinvointialueet raportoivat energian loppukulutustiedot määräajassa ja tarvittaessa edellyttää raportoinnin täydentämistä.

Lisätietoja ja kysymykset

Katso myös

 

Jaa sosiaalisessa mediassa