Asiakaspalvelusta tukea tilatietojen toimittamiseen

maanantai 11.01.2021 | Kehittäminen, Maakuntien tilakeskus, Tilatietopalvelu, Uutiskirjeet

Maakuntien tilakeskuksen Modulo-tilatietopalvelun ensimmäiset asiakkaat ovat aloittaneet palvelun päivittäiskäytön. Vuosi sitten alkanut pilotointiprojekti eteni kesällä 2020 asiakastestausvaiheeseen, joka saatiin onnistuneesti päätökseen vuodenvaihteessa. Samanaikaisesti taustalla on kehitetty tilakeskuksen asiakaspalvelua ja asiakasportaalia vastaamaan asiakkaiden palvelupyyntöihin. 

– Asiakaspalvelua ja apua meiltä on saanut projektin alkamisesta asti. Kun yhä useammat asiakkaat siirtyvät projektista jatkuvaan palvelun käyttöön, palvelupyynnöt monipuolistuvat ja lisääntyvät. Tämän vuoksi palvelupyynnöt siirtyvät projektiyhteyshenkilöiltä palveluportaaliin ja asiakaspalvelumme ammattilaisten käsiin, kertoo asiakaspalvelun kehityspäällikkö Irma Tanhola.

Maakuntien tilakeskus tarjoaa asiakaspalvelua palveluportaalin kautta, puhelimitse ja sähköpostitse:

Maakuntien tilakeskuksen asiakaspalvelu käsittelee kaikkien kanavien kautta saamiaan palvelupyyntöjä arkisin kello 8–16.

Palvelupyyntöjä voi seurata kätevästi Oma tilassa

Maakuntien tilakeskus avasi joulukuussa 2020 Oma tila -asiakaspalveluportaalin. Sen avulla voi turvallisesti toimittaa kiinteistötietoja ja tehdä palvelupyyntöjä itselle sopivaan aikaan. Annetut tiedot ohjautuvat asiakkaiden käytössä olevaan Modulo-tilatietopalveluun.

– Portaali helpottaa asiointia ja asioiden käsittelyn etenemisen seuraamista. Kun saamme palvelupyynnön valmiiksi, asiakas saa ratkaisusta tiedon sähköpostiinsa. Jos asia ei hoidu asiakaspalveluportaalin kautta, onnistuu se myös puhelimitse tai sähköpostilla, kertoo Tanhola.

Eturintamassa 7 sairaanhoitopiiriä ja sote-palveluntarjoajaa

Asiakaspalvelu auttaa kaikkia Maakuntien tilakeskuksen asiakkaita. Kun projektivaiheessa olevien tilatiedon asiakkaiden ja Maakuntien tilakeskuksen välinen yhteydenpito tapahtuu etupäässä projektin omissa viestintäkanavissa, jatkuvaan palveluun edenneillä asiakkailla ensisijaisia yhteydenpitokanavia ovat asiakaspalvelun kanavat eli palveluportaali, puhelinpalvelu ja sähköposti.

Ensimmäisinä jatkuvaan palveluun ovat siirtyneet Pirkanmaan sairaanhoitopiirin kuntayhtymä, Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin kuntayhtymä, Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymä, Lapin sairaanhoitopiirin kuntayhtymä, Pohjois-Karjalan sosiaali- ja terveyspalvelujen kuntayhtymä, Keski-Suomen sairaanhoitopiirin kuntayhtymä ja Vaasan sairaanhoitopiirin kuntayhtymä. Maaliskuussa 2021 mukaan liittyy mm. Etelä-Savon sosiaali- ja terveyspalvelujen kuntayhtymä.

– Olemme asiakaspalvelussa aloittaneet vuoden 2021 yhdessä asiakkaidemme kanssa antamalla asiantuntija-apua ja tukemalla toimitilojen ja pohjapiirustusten hallintaan ja muutoksiin liittyvissä asioissa. Jatkossa autamme myös taloustietojen toimittamisessa ja tietojen muutoksissa, Tanhola sanoo.

***

Lue myös:

 

 

Jaa sosiaalisessa mediassa